Newsy
Apple Watch

Wydawać by się mogło, że Apple po raz kolejny wypuści sprzęt, na którego będzie więcej zainteresowanych niż samych urządzeń. Na początku wszystko szło zgodnie z planem. Apple Watch przez jednych zamianowany jako „pewniak” lub „murowany sukces”, okazał się być nie wypadłem. Nie na tyle spektakularnym, by firma przestała na nim zarabiać, jednak na tyle dużym, by w końcu zdać sobie sprawę, że segment smartwatchy to nie taki łatwy kawałek chleba.

Opanowanie rynku przez jedną firmę nie jest dobrym pomysłem, ale na szczęście sztuka ta zazwyczaj się nie udaje. Apple Watch pomimo ogromnego zainteresowania ze strony mediów, jak i samych użytkowników, ostatecznie okazał się być średnim pomysłem. Obecnie inteligentny zegarek od Apple przestał wzbudzać tak duże jak na początku zainteresowanie konsumentów, tak iż jego sprzedaż spadła o prawie 90 procent – co wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Slice Intelligence.

Apple Watch

fot. Apple

„Na dwoje babka wróżyła”

Zainteresowanie zegarkiem przed jego premierą, jak i po niej, było tak ogromne, że wielu wieściło spektakularny sukces. Chyba nawet samo Apple myślało, że po raz kolejny się uda. Tuż po premierze sprzedawało się 10-20 tysięcy egzemplarzy zegarków dziennie. Całkiem sporo, jak na młody, dopiero co raczkujący segment smartwatchy. Początkowego zachwytu nie udało się jednak utrzymać przez dłuży czas. Slice Intelligence, firma odpowiedzialna za analizę sprzedaży, podsumowała, że w samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż zmniejszyła się o 90 procent. I to zaledwie po trzech miesiącach od premiery.

Wszelkie próby wmawiania nam, że jeszcze w tym roku sprzedaż zegarka osiągnie poziom kilkunastu milionów, są zwyczajnym kłamstwem. Apple podobno zdaje sobie sprawę z ogromnego spadku zainteresowania ich produktem, a co za tym idzie, mniejszym zyskiem. Zachodnie media informują, że właśnie z tych dwóch powodów, firma zamierza wypuścić na rynek Apple Watch 2. Co więcej, chce to zrobić możliwie jak najszybciej.

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?