Newsy
BlackBerry_head

Z jednej strony to dość zaskakująca decyzja, z drugiej od pewnego czasu wszystko wskazywało, że sytuacja przybierze dokładnie taki obrót – BlackBerry wraca do swoich korzeni i rezygnuje z rynku konsumenckiego. Oznacza to, że w następnych latach ich produkty znikną z detalicznej sprzedaży, a głównym celem firmy z Kanady, tak jak na początku swojej działalności, będzie klient biznesowy, i sprzedaż hurtowa.

Spowodowane jest to tym, że gigant (jak się okazuje, chwiejący się na glinianych nogach), po początkowych sukcesach na rynku sprzedaży detalicznej, szybko zaczął odstawać od innych graczy. Co prawda najnowsze produkty są bardzo wysokiej jakości, ale niestety, spóźnione o kilka lat. BlackBerry zignorował bowiem boom na telefony z ekranami dotykowymi i dużo później zaczął wprowadzać je do swojej oferty. Następstwem jest słaba sprzedaż najnowszego, flagowego modelu Z10. No ale jak się rezygnuje ze swojego znaku rozpoznawczego, bardzo efektywnej klawiatury QWERTY, to nie powinno się zbyt wiele oczekiwać.

BlackBerry Z10

Najwierniejszymi fanami BlackBerry zawsze byli biznesmeni. Bardzo duża funkcjonalność, multi zadaniowość i najszybciej działająca przeglądarka na rynku to coś, co zawsze przydaje się w biurze. Wielu ludzi sukcesu chwaliło sobie możliwości telefonu i przede wszystkim komfort pracy z nim. Może więc ryzykowny krok producenta opłaci się w przyszłości?

Chociaż, jak widać, Angela Merkel nie za bardzo się z tego kroku cieszy. 😉

Angela Merkel z BlackBerry

Bartosz Filipowicz

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?