Newsy
Logo firmy WD
Spis treści
  1. Powoli do celu

Mimo, iż sprzedaż dysków jako tako idzie do przodu – szczególnie w przypadku SSD – to jednak niektórzy producenci, często określani pionierami rynku, notują straty. Czasem całkiem duże straty. Problem ten dotknął jednego z największych producentów dysków twardych na świecie – firmę Western Digital Corporation – znaną też pod skrótem „WD”. Po opublikowanych ostatnio wynikach finansowych za ostatni kwartał, można by powiedzieć, że firmie nie idzie najlepiej. Co jest powodem spadku liczby sprzedanych dysków twardych?

Choć teoretycznie WD straciła całkiem sporo pieniędzy, to jeszcze nie musi obawiać się o kłopotów finansowych. Sytuacja wygląda dużo gorzej jeśli spojrzymy na podział rynku. Dla korporacji największą bolączką są „zwykłe” produkty. Finansowo dużo lepiej postrzega się sprzedaż produktów flagowych, które choć w praktyce cieszą się niższym zainteresowaniem, to jednak wciąż przynoszą zyski.

Dysk twardy WD

fot. producenta

W opublikowanym raporcie za ostatni kwartał widać, że Western Digital sprzedał łącznie 48,52 milionów dysków twardych na świecie. Wynik całkiem zacny, gdyby nie fakt, że w analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedaż tych samych produktów wyniosła 63,097 milionów sztuk. Strata pomiędzy jednym a drugim rokiem sięga więc ponad 14,5 miliona, w tym 12 milionów sztuk na rynku komputerów domowych. Sporo. Cieszy natomiast informacja o większej sprzedaży napędów przeznaczonych dla komputerów biznesowych oraz dla urządzeń typu dekoder z opcją nagrywania wideo.

Powoli do celu

WD ma jednak nadzieję na to, że w przyszłość kształtuje się w świetlanych barwach. Dlaczego? Ano dlatego, że każdy z producentów odnotowuje zysk na sprzedaży biznesowej. Komputery dla biznesu będą o wiele ważniejsze dla firmy niż ma to miejsce obecnie. Rynek rośnie, a zapotrzebowanie trzeba zaspokajać.

Poza tym, popularny producent nośników twierdzi, że zainteresowanie produktami wzrośnie, gdy pojawi się innowacja. Jedną z nich ma być stosowanie helu w napędach o dużych pojemnościach, co wpłynie na szybkość dysków i zmniejszy tarcie talerza. Wydano także komunikat, że obecna sprzedaż dysków do komputerów osobistych jest bardzo chwiejna, ale wszystko wskazuje na to, że rynek ustabilizuje się w trzecim kwartale tego roku, by w czwartym nieco wzrosnąć. Z pewnością pomocny w sprzedaży okaże się być także nowy Windows 10, który kilka dni temu miał swoją premierę.

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?