Newsy
HEAD

Zastanawialiście się kiedyś czego wynikiem są opóźnienia niektórych gier mobilnych na poszczególne systemy operacyjne? Dlaczego niektóre tytuły pojawiają się wcześniej na telefonach z systemem iOS, albo odwrotnie, na smartfonach obsługiwanych przez Android? Czy kluczowe są tu aspekty technologiczne, specyfika programowania, różnice w kodzie? Otóż nie, sednem sprawy jest coś zupełnie innego, o wiele bardziej prozaicznego, ale i zrozumiałego. Chodzi, jak zwykle, o pieniądze.

Android vs iOS

Wall Street Journal opublikował raport, który jasno pokazuje, jak zacięta walka toczy się na rynku gier mobilnych. Jest to oczywiście walka kuluarowa, niewidoczna dla nas, zwykłych śmiertelników, ale jednak walka bezpardonowa. Okazało się, że Apple proponuje producentom gier bardzo duże pakiety promocyjne, pozycjonowanie na listach i kampanie reklamowe, firmom, które zdecydują się wydać popularną grę tylko na platformę firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo, ewentualnie wydadzą tę grę na Androida z dużym opóźnieniem. Dlatego, bardzo często użytkownicy jednej platformy mogą cieszyć się grą dużo wcześniej niż ich koledzy, wyposażeni w inne smartfony.

Tak było z następcą bardzo popularnej gry Plants vs. Zombies, która wyszła 2 miesiące wcześniej na telefony z systemem iOS, oraz Cut the Rope, która miała aż 3 miesięczne wyprzedzenie. Google nie pozostał dłużny i rozpoczął negocjacje z firmą Gameloft, twórcą serii jak Modern Combat czy Dungeon Hunter. Na całe szczęście dla nas wszystkich firma zrezygnowała z rozmów, mówiąc, że propozycje obydwu stron są zupełnie bez sensu.

Cut the Rope

Miejmy nadzieję, że większość producentów wyjdzie z tego samego założenia, i gracze nie będą musieli doświadczać opóźnień, wymuszonych strategią marketingową którejś z firm.

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?