Newsy
HEAD_oculus

Hełm wirtualnej rzeczywistości

Już niedługo, granice między grą komputerową a światem rzeczywistym staną się dużo bardziej zatarte! Wszystko przez hełmy wirtualnej rzeczywistości, nad którymi pracuje kilka firm. Pierwsza z nich, najbardziej znana, to Oculus Rift. Ich projekt został sfinansowany z sieci Kickstarter i systemu crowdfunding, gdzie każda osoba, której podoba się projekt, może pomóc,przekazując jakąś sumę. Nie trzeba mówić, że chęć każdego gamera żeby jak najbardziej wejść w wirtualny świat przesądziła o tym, że projekt zebrał pieniądze w kilka godzin.

Oculus Rift

Dzisiaj Oculus Rift, który współpracuje z portalem społecznościowym Facebook (który wsparł projekt astronomiczną kwotą 2 miliardów dolarów), wciąż chce robić hełmy głównie dla graczy, ale już wiadomo, że produkt taki mógłby się sprawdzić na wielu innych polach. Dodatkowo Oculus Rift nie jest jedynym producentem takich hełmów, ponieważ Sony, Valve i Samsung też pracują nad własnymi. I muszę powiedzieć że prezentują się bardzo ciekawie!

Samsung, który podpisał umowę z Oculus Rift i będzie dla nich produkowała ekrany, również zdecydował się zacząć produkcje własnych hełmów. Do gry wchodzi także Valve. Tyle producentów, w takim krótkim czasie jednoznacznie świadczy o tym, że wirtualna rzeczywistość to przyszłość!

Sony Morpheus

Co taka maszyna może i jak działa, na papierze może się zdawać proste, ale w fazie produkcji i koncepcji, jest to jednak całkiem inna historia. Hełm wychwytuje ruchy głowy i ciała po czym reprodukuje je wirtualnie. My widzimy to wszystko dzięki dwóm ekranom przed naszymi oczyma. Aktualnie twórcy gier czekają aż produkcja się skończy – wtedy będą wiedzieli jakie są możliwości tych maszyn. Ale ponieważ aż tylu producentów zajęło się konstrukcją hełmów, można ostrożnie zakładać że i gier nie zabraknie. Wyobraźcie sobie MMORPG w wirtualnym świecie, gdzie wszystko robimy sami. Jest to spełnienie marzeń niejednego maniaka komputerowego – i nie tylko!

Cyprian Szczepański

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?