Newsy
Steam-Machine-controller_1

Już nie raz na łamach tego bloga pisaliśmy o nowym projekcie firmy Valve (odpowiedzialnej za takie gry jak Half-Life, oraz takie projekty jak Steam). Naukowcy z amerykańskiego giganta próbują pogodzić od lat skłócone grupy fanów gier – maniaków konsol video oraz komputerowych wyjadaczy, dla których nie ma nic lepszego niż własny PC. Steam Machine, którego premierę przełożono na 2014 rok, ma być hybrydą pomiędzy konsolą i komputerem, która w założeniu powinna zadowolić wszystkich.

Steam Machine - nowy kontroler

Jednym z najbardziej innowacyjnych projektów był dotychczas dedykowany Steam Machine kontroler. Miał on być niepodobny do wszystkiego co dotychczas zrobiono – jogi miano zastąpić dotykową powierzchnią, którą można byłoby wykorzystywać w grach na niespotykaną dotąd skalę. Jednak po intensywnych testach (w których uczestniczy grupa wybranych blogerów, konstruktorów i recenzentów) widać, że Valve będzie musiała iść na kompromisy.

Nowy projekt kontrolera wyglądem jest już bardziej zbliżony do konkurencyjnych padów. Zrezygnowano bowiem z środkowej, dotykowej części (która miała przypominać gumowe, dotykowe przyciski jak w legendarnym, muzycznym sprzęcie Akai) i zastąpiono ją klasycznymi rozwiązaniami. Dodano więc mały joystick, oraz klasyczne, konsolowe przyciski, które znamy choćby z urządzeń firmy Sony.

Czy jest to dobre rozwiązanie? Na tym etapie ciężko powiedzieć. Można tylko zastanawiać się czy konsola Steam Machine w finalnej formie zachowa jeszcze coś ze swojej oryginalności. Mam nadzieję, że tak, bo gorąco kibicuję temu projektowi!

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?